Oprava "Ponorky" evidenčního čísla 3062 pokračuje

Okénko na muzejní dílnu, kde se pomalu blíží do finále oprava ponorky evidenčního čísla 3062 a protože se jezdící vůz zbavuje některých původních artefaktů bylo dohodnuto přenést něco z památky na počátek provozu v roce 1942 na muzejní "zkamenělinu". Konkrétně se jednalo o zachování zaslepeného otvoru po válečných směrových světlech. Ta byla po válce odstraněna a na vůz se směrovky dostaly znovu až v roce 1953. Vzpomínka na "válečné blinkry" se tak přesunula na ponorku 3063.

/LV/

Ponorka 3062 prochází rekonstrukcí na etapy. Nyní probíhá zkrášlování předku. Plechový límec u reflektoru z konce provozu, bude nahrazen dřevěnou rozetou a stejně tak zmizí "kapsa na tágo" pod sloupkem alá vozy T.
Ponorka 3062 dostala nakonec i novou přístrojovou desku. Zmizely stopy po "válečných blinkrech", ale jinak zůstalo zachováno přemístění pák na ovládání dveří do desky, tak i krabička pro ovládání směrovek z roku 1953. Přepínač vpravo je už záležitost ryze současná, ovládání rádiových vyhybek.
Plechový sokl pod ovladači dveří ukrývá spínače hydrauliky.
Novou úpravu dostala i deska kontroleru. Takhle nějak mohla vypadat po vyrobení.
Úpravám se nakonec nevyhnula ani ponorka 3063. Tam při zestařování vzhledu vozu zmizely výřezy po směrovkách, díry pro páky dveří muzejní vůz nikdy neměl, ale chyběla nám zaslepená díra po válečných blinkrech. Ta je nově opsána podle desky z vozu 3062.
Vzhledově muzejní vůz 3063 patří do přelomu 40. a 50.let minulého století. Tomu odpovídá kolmé upevnění výhybkové tyče na čele, dřevěná rozeta reflektoru a zpětné zrcátko na střeše.
Páky pro ovládání dveří se u ponorek původně skrývaly pod prknem před řidičem. Z výroby však stanoviště řidiče vypadalo ještě trochu jinak, kontroler byl umístěn před řidičem.
Ještě jeden pohled na páky ovládání dveří ponorky 3063.