S napětím jsme na konci března vyjmuli podpěry střechy z vozu ev.č.2239. Střecha byla dlouhodobě propadlá a na jedné straně byla nouzově podepřená tyčemi. Po obnažení stropu byly všechny spoje dotaženy a doplněny další výztuhy. Střecha zůstala i nadále prohnutá, na vině je použitý materiál po opravě havárie střechy v roce 1972.
Tehdy se už nepočítalo s dlouhým provozem vozu a místo bukového dřeva bylo použito měkčí smrkové. Vůz však byl vybrán do muzea a dřevo postupně vyschlo s nástřešek se značně prohnul. Oprava byla narychlo provedena dvěma tyčemi na horší straně. Nyní jsme tedy tyče odstranili a dříve horší strana je nyní tou lepší.
Do interieru bychom rádi ještě vrátili zadržovací tyče, jak tam byly doplněny v posledním období provozu. Vůz 2239 by tak byl jediným takto vystrojeným "Ringhofferákem".
/LV/