Zajímavosti o muzejním voze ev.č.2239

S napětím jsme na konci března vyjmuli podpěry střechy z vozu ev.č.2239. Střecha byla dlouhodobě propadlá a na jedné straně byla nouzově podepřená tyčemi. Po obnažení stropu byly všechny spoje dotaženy a doplněny další výztuhy. Střecha zůstala i nadále prohnutá, na vině je použitý materiál po opravě havárie střechy v roce 1972.

Tehdy se už nepočítalo s dlouhým provozem vozu a místo bukového dřeva bylo použito měkčí smrkové. Vůz však byl vybrán do muzea a dřevo postupně vyschlo s nástřešek se značně prohnul. Oprava byla narychlo provedena dvěma tyčemi na horší straně. Nyní jsme tedy tyče odstranili a dříve horší strana je nyní tou lepší.

Do interieru bychom rádi ještě vrátili zadržovací tyče, jak tam byly doplněny v posledním období provozu. Vůz 2239 by tak byl jediným takto vystrojeným "Ringhofferákem".

/LV/

Vůz ev.č.2239 představuje poslední provozní stav v jakém dvounápravové tramvaje dojezdily v roce 1974. 
Takto byla střecha vozu dlouhá léta podepřena, v běžném provozu jste takto upravený vůz potkat nemohli.
Po dlouhé době je interiér vozu bez podpůrných tyčí, kterými byl vůz v osmdesátých létech narychlo opraven. Zajímavé je, že původně podepřená strana nástřešku zůstala i po vyjmutí podpěr trochu výš.