30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 3. část

Rok 1993 si připomeneme také rozpracovanými vozidly opravovanými mimo Střešovice. 

V Hostivaři se tak ocitla Praga RN a tramvaj TII, do Rustonky se převezl Vamberák ev.č.638. Zatímco se budovala expozice, přestěhovala se naopak do Střešovic z hloubětínské vozovny nýtovaná nádrž na vodu.

Ta však zůstávala na dvoře a až na konci roku 1993 byla usazena na podvozky a převezena do haly. Stala se tak prvním přírůstkem střešovické sbírky.?

LV.

 

Oprava trolejbusu Tatra byla budováním střešovické expozice přerušena. Fotka je z převozu v létě 1992 před vozovnou Vokovice. Práce pak pokračovaly až v roce 1994 po vybudování opravárenského stanoviště ve Střešovicích.
Mezi vozidla, která byla v roce 1993 mimo Střešovice, patří tramvaj TII 6002. Oprava vozu probíhala v Ústředních dílnách DP v Hostivaři. V tomtot stavu byla oprava v březnu 1993.
Vamberák ev.č.638 se povedlo odvézt do truhlárny v Rustonce. Vůz tam stál na původních kolejích v hale za malou přesuvnou. Vlek se tak stal tou opravdu poslední tramvají v Rustonce, kolejová harfa ani přesuvny již v té době neexistovaly. Nedlouho po dokončení opravy vozu byla truhlárna přestěhována do Hostivaře a v areálu zůstala jen výroba kolejových konstrukcí.
Dalším opravovaným vozidlem byla Praga RN. V roce 1993 byl vůz v klempírně v Hostivaři. Snímek však pochází až z roku 1995 kdy byl vůz přesunut do truhlárny v Rustonce, kde ještě proběhla výroba dřevěného vnitřního obložení a přepážky.
V roce 1992 byla z Hloubětína převezena do Střešovic nýtovaná nádrž na vodu. Rozměrově podobná těm co se používaly na pražských kropicích tramvajích.
Před třiceti lety byly upraveny vyřazené havarijní podvozky (nahrazovaly zlomené osy dvounápravových tramvají) právě pro transport kotle z kropicí tramvaje. Fotografie vozíky zachycuje ještě před úpravou.
V listopadu 1993 jsme usadili kotel na havarijní podvozky, aby se dala nádrž přesunout do haly. Vlastně to bylo první vozidlo zprovozněné v novém muzeu. Na snímku s kotlíkem pózují Jirka Nováček a tehdejší správce sbírky Lubomír Kysela. Kotel je připojen za stěhovacím vozem vzniklým z tramvaje T3. Šlo o pojízdný sklad, který skrýval náhradní díly nebo sbírkové artefakty při přesunu z Vokovic.