30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 7. část

Po uskuteční průvodu byl opět čas se věnovat v roce 1996 průběžným opravám vozidel. Při rekonstrukci tratě od Chotkových sadů na Brusnici jsem zaregistroval, že bagr vyvrátil litinový sloupek pod letohrádkem. Věděl jsem, že šéf chtěl sloupek z Chotkových sadů a tak jsem mu oznámil "připravenost" k odvozu. Tak pro něj sjeďte! zněl lakonický příkaz a tak jsme s kolegou vzali tramvaj a vozík. Zajeli do smyčky Špejchar (odtud to bylo nejblíže kde se dalo stát) a s vozíkem vyrazili pro sloupek. Pravdou bylo, že to nebyl ten na který si šéf myslel a nejdřív po nás chtěl, abychom ho vrátili!

Pak následovalo obvinění z krádeže a museli jsme jet na stavbu kontaktovat stavbyvedoucího. Zapoměl jsem dodat, že sloupek jsme přivezli v sobotu, to se na stavbě nepracovalo. Stavbyvedoucí projevil pochopení a řekl ať si sloupek necháme. Uff...

Další významnou akcí byl převoz vraku autobusu RO z Humpolce. Převoz proběhl klidně se zastávkou na oběd a odpoledne už byl autobus ve Střešovicích. Pro začátek byl autobus "zut" z pneumatik a dostal nové duše. Pláště byly a jsou pro své rozměry stále velkým problémem.

LV.

Model tramvaje Smíchov - Košíře byl vyroben na zakázku přímo pro naše Muzeum. Měřítkem 1:20 zapadá do kolekce od Jiřího Boudy z MMP. Místo papíru však tvůrci použili kov a "vteřiňák".
Do expozice přibyl trochu omylem získaný litinový sloupek. Původně stál ještě s dvojčetem na počátku samostaného tělesa trati pod Královským letohrádkem.
Radlici sněhového pluhu jsme zmínili již v minulém příspěvku, takto zpočátku trůnila na dvoře muzea v místech kde dnes stojí zatlačovačka.
V srpnu jsme jeli převzít RO do Humpolce. Kvůli snažšímu účetnictví byl vůz koupen za symbolickou korunu.
Pro přetah byl vyslán jeřáb Tatra 148, přestávka u motorestu někde mezi Humpolcem a Prahou. Avie k nám nepatří.
Pozdě odpoledne 12.srpna 1996 už stálo "Róčko" na dvoře muzea.
V roce 1996 také probíhalo fotografování do katalogu. Nově opravený vůz pózuje před Malostranskou besedou (ještě bez věžiček) s velkým vamberákem ev.č.608. Malé vamberáky, které s ním tvoří soupravu dnes, byly v té době oba v opravě.
Praga RN už se chystala do laku v Hostivaři.
V sousedních tramvajových dílnách se pracovalo na "Tédvojce".
Vamberák - vajíčko ev.č.638 se vrátil z Rustonky. Dokončení už probíhalo ve Střešovicích vlastními silami.
Krátký vamberák ev.č.728 zatím stále čekal až na něj dojde řada.
V listopadu slavila "Téjednička" svoje pětačtyřicáté narozeniny. Kolega jí takto slavnostně vyzdobil, ale nikam se nejelo.