Po uskuteční průvodu byl opět čas se věnovat v roce 1996 průběžným opravám vozidel. Při rekonstrukci tratě od Chotkových sadů na Brusnici jsem zaregistroval, že bagr vyvrátil litinový sloupek pod letohrádkem. Věděl jsem, že šéf chtěl sloupek z Chotkových sadů a tak jsem mu oznámil "připravenost" k odvozu. Tak pro něj sjeďte! zněl lakonický příkaz a tak jsme s kolegou vzali tramvaj a vozík. Zajeli do smyčky Špejchar (odtud to bylo nejblíže kde se dalo stát) a s vozíkem vyrazili pro sloupek. Pravdou bylo, že to nebyl ten na který si šéf myslel a nejdřív po nás chtěl, abychom ho vrátili!
Pak následovalo obvinění z krádeže a museli jsme jet na stavbu kontaktovat stavbyvedoucího. Zapoměl jsem dodat, že sloupek jsme přivezli v sobotu, to se na stavbě nepracovalo. Stavbyvedoucí projevil pochopení a řekl ať si sloupek necháme. Uff...
Další významnou akcí byl převoz vraku autobusu RO z Humpolce. Převoz proběhl klidně se zastávkou na oběd a odpoledne už byl autobus ve Střešovicích. Pro začátek byl autobus "zut" z pneumatik a dostal nové duše. Pláště byly a jsou pro své rozměry stále velkým problémem.
LV.
Model tramvaje Smíchov - Košíře byl vyroben na zakázku přímo pro naše Muzeum. Měřítkem 1:20 zapadá do kolekce od Jiřího Boudy z MMP. Místo papíru však tvůrci použili kov a "vteřiňák".Do expozice přibyl trochu omylem získaný litinový sloupek. Původně stál ještě s dvojčetem na počátku samostaného tělesa trati pod Královským letohrádkem.Radlici sněhového pluhu jsme zmínili již v minulém příspěvku, takto zpočátku trůnila na dvoře muzea v místech kde dnes stojí zatlačovačka.V srpnu jsme jeli převzít RO do Humpolce. Kvůli snažšímu účetnictví byl vůz koupen za symbolickou korunu.Pro přetah byl vyslán jeřáb Tatra 148, přestávka u motorestu někde mezi Humpolcem a Prahou. Avie k nám nepatří.Pozdě odpoledne 12.srpna 1996 už stálo "Róčko" na dvoře muzea.V roce 1996 také probíhalo fotografování do katalogu. Nově opravený vůz pózuje před Malostranskou besedou (ještě bez věžiček) s velkým vamberákem ev.č.608. Malé vamberáky, které s ním tvoří soupravu dnes, byly v té době oba v opravě.Praga RN už se chystala do laku v Hostivaři.V sousedních tramvajových dílnách se pracovalo na "Tédvojce".Vamberák - vajíčko ev.č.638 se vrátil z Rustonky. Dokončení už probíhalo ve Střešovicích vlastními silami.Krátký vamberák ev.č.728 zatím stále čekal až na něj dojde řada.V listopadu slavila "Téjednička" svoje pětačtyřicáté narozeniny. Kolega jí takto slavnostně vyzdobil, ale nikam se nejelo.