30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 8. část

V roce 1997 se povedlo dokončit Pragu RN, "Vamberák - vajíčko" ev.č.638, po novém přelakování byl do muzea předán Ikarus 280 a vagon metra Ečs. Praga RN nebyla zatím pojízdná, nedařilo se seřídit motor a ani vůz metra nebyl schopen samostatného pohybu. Ten však nemá kam jezdit a tak už nepojízdný zůstal nejsou elektricky zapojeny sběrače.

/LV/

Začátkem roku 1997 finalizovala v Hostivaři oprava Pragy RN.
V sousední hale Hostivaře probíhala oprava vozu TII. Ta byla zhruba v polovině.
V dubnu vyjel na zklušební jízdu Vamberák ev.č.638, na Olšanech se setkal s vozem RT6N1 ev.č.9101.
Vamberák ev.č.638 vytvořil soupravu s vozem ev.č.297 ve stavu poválečného provozu. Na třetí vůz soupravy ev.č.728 se muselo ještě chvíli počkat.
V říjnu byla převezena Praga RN do Střešovic.
Ve Střešovicích se RN setkala s Ikarusem 280, ten dorazil po své ose. Na přesun do haly expozice si musel počkat až skončí sezona, bylo potřeba přeskládat všechny autobusy.
Po skončení sezony 17. listopadu byl Ikarus nastartován a přejel do expozice. Jak nasvědčuje obláček dýmu bylo to za velmi nízkých teplot a jen startování zabralo několik minut.
V prosinci byly do třetí haly muzea přivezeny nejprve podvozky metra Ečs.
Další den pak skříň vozu samotného. Pro manipulaci s vozem byla na dvře sestavena povrchová kolej a musel být přesazen sloup TV.
Sestavování metra na dvoře, podvozky i vůz samotný se posouval jen pomocí lidských sil.
Evakuační schůdky v čele vozu metra 1009.