30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 9. část

Velkou akcí bylo fotografování vybraných vozidel na pohledy a propagační účely. Objednán byl profesionální fotograf a na nás zbyla organizace převozů a výběr lokalit. Jediné co jsme nedokázali ovlivnit bylo počasí, ale docela nám přálo. Autobusy se fotily oba na Hradčanech u tramvají jsme byli limitováni nejen počasím, ale i průjezdy pravidelné dopravy. Důležitým faktorem byla dojezdová vzdálenost od vozovny, proto nakonec u autobusů zvítězila docela nezvyklá lokalita na Hradčanech.

Nové přírůstky ten rok nebyly, ale rozjela se jednání ohledně autobusu Škoda 506N z roku 1929. K už známé lokalitě karoserie nedaleko Kladna se podařilo dohledat i podvozek. Ten pocházel z hasičské stříkačky a nacházel se v Dolním Houžovci v Orlických horách. Majitel - řidič hasičského vozu, měl kdysi i motor s chladičem z mosazi. Mosaz ale nepřežila stoupající výkupní ceny ve sběrnách a z pozemku záhadně zmizela...

Významnou akcí toho roku byla rekonstrukce střechy, v první etapě se to týkalo "jen" našeho depozitáře a provozní haly tramvají pro komerční využití, což komplikovalo "jen" opravy vozidel.

/LV/

Lokality pro fotografování jsme vybírali sami, nemělo to být moc daleko od vozovny kvůli času, a tak se autobusy ocitly na Hradčanech. 
RTO - Jelcz na klasickém místě, kde dříve stávaly zájezdové autobusy, u Lorety.
Z tramvají se fotila souprava 444+999, 2222+1111+1219 a 6149 (s tou jsme jeli docela daleko až na Bělehradskou).
Jenom na dvoře byla focená nově získaná "Erena". Stále ještě nepojízdná.
Obhlídka karoserie autobusu Škoda 506N ve Stehčevsi v sousedství dálnice D6. Majitel byl svolný k jednání a tak se začal chystat přesun obou dílů autobusu.
Na podzim došlo i na Pragu RN a pod novou střechou vozovny jsme opravovali motor.
V prosinci byl převezen do likvidace vůz T3 ev.č.6410, který nám posloužil jako sklad pro přesun z Vokovic. Další tři vozy ještě zůstávaly.