30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 11. část

V roce 2000 jsme v Opravně tramvají převzali dokončenou tramvaj TII ev.č.6002. Samozřejmě se vůz ještě dolaďoval u nás, byla například kompletně natřena střecha. Spolu s tramvají byl do Střešovic z dílen přetažen i podvozek pro stavbu otevřeného letního vozu 526 tzv. "offeňáku" původem ještě koňky z roku 1896. Ten pak byl následně odeslán do Krnova, odkud nejprve tahač přivezl dokončený vůz pro linkovou dopravu a cestou zpět odvezl další kousek do opravy.

Od dálnice D6 u Stehlčevsi byla vyzvednuta skříň bývalého autobusu Škoda 506N a věnovali jsme se i vzhledu kotle kropicí tramvaje. V Rustonce pro nás vyrobili novou obruč a nýty, abychom mohli zkrátit nádrž o jedno pole, aby lépe odpovídala pražské kropičce.

Novinkou pro příští sezonu se stala vyhybkářská budka ze 60.let. Zatím byla převezena z dílen do expozice a tam čekala na jaro 2001.

/LV/

Na počátku roku 2000, hned v lednu, jsme konečně převzali opravenou "Tédvojku". Vyzkoušena byla ještě v Hostivaři na zkušební koleji, protože kvůli tyčovému sběrači není možné projíždět po Praze.
Autobus RO byl v té době rozdělen na několik dílů, motor, nápravy, karoserie a šasi. To v době přebírání "Tédvojky" leželo na ploše za dílnou.
Společně s vozem TII jsme převezli i očištěný podvozek vozu 526.
Podvozek budoucího i minulého "offeňáku" 526 byl na jaře spolu se střechou odeslán do Krnova.
Jak se v dubnu udělalo tepleji, vyzvedli jsme skříň autobusu Škoda 506N u Stehelčevsi.
Oproti nedávno získané skříni Pragy NO to bylo opravdu ubohé torzo, ale kupodivu zase uvnitř zůstaly původní lampičky a přední bedna pro cílovou orientaci, což zase nemá Praga.
Autobusová skříň byla usazena ne tramvajový podvozek převzatý z hostivařských dílen.
V červnu se poprvé slavilo jako výročí zahájení autobusové dopravy to druhé z roku 1925. Oslav, které proběhly jen formou výstavy na Kačerově, se účastnil náš Ikarus, z dalších vozů bylo zapůjčeno třeba RO z Brna.
Po skončení muzejní sezóny byla v listopadu převezena do muzea druhá výhybkářská budka, vyrobená v loděnici Libeň a rekonstruovaná v Ústředních dílnách DP.
Nýtovaná nádrž na vodu byla upravena zkrácením o jedno pole.