Rok 2001 byl na nové muzejní přírůstky vcelku plodný. Do expozice byla umístěna vyhybkářská budka a na jaře představena jako nový exponát sezóny. Povedlo se složit zastávkový sloupek se skleněným límcem a probíhala oprava vozíku vrchní stavby. Tu se povedlo dokončit v dubnu a vozík byl tak hned druhou expoziční novinkou roku. Povedlo se zprovoznit akumulátorový vozík z Rustonky. Vyzkoušen byl i v pohybu, ale pokud by se někdy měl zúčastnit tramvajového výročního průvodu, tak jen jako vlečný bez pohonných řetězů. Baterie by to nejspíš nevydržely a navíc je vozík pomalejší než koňka.
Další novinkou bylo převzetí opraveného "ofeňáku" z Krnova a také dostrojení nádrže na vodu sběračem a kolečky regulátoru kropiče.
Silniční vozidla byla posílena o montážní vůz Škoda RT-Schörling, který se povedlo na poslední chvíli stáhnout z odprodeje mimo podnik a sbírka vozidel metra se rozšířila o lokotraktor zvaný "prasátko".
Symbolickým koncem může být získaný zvonec zřejmě z prvních vozů elektrických drah koncem předminulého století. Jeho dvě repliky jsou dosazeny na vůz 88.