30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 13. část

Rok 2002 je asi pro všechny synonymem pro povodně, které masivně zasáhly provoz pražské MHD. Pro muzeum MHD, kromě komplikovaných cest jeho zaměstnanců do práce (tedy těch co bydleli za Vltavou) se toho ale moc nezměnilo.

Veliké štěstí měl podnikový archiv, který se stihl včas přestěhovat ze sklepních prostor paláce Elektrických podniků na Vltavské do areálu hostivařských dílen.

Po opravě motoru se vrátil montážní vůz RT-Schörling a začalo se pracovat na uvedení vozu do původního vzhledu. Zároveň byla dokončena oprava dalšího "monťáku" Mercedes Benz z roku 1966 i tady jsme dokončovali vzhled vozu až u nás. Pokračovaly práce na interiéru Krasina ev.č.1314 a rozběhla se oprava krátkého vamberáku evč.728. Drobnosti se ještě dodělávaly na TII 6002 a v pojízdné měnírně ev.č.5101.

Hodně času spokla prezentace vozidel, hned třikrát vyjel náš trolejbus Škoda 8Tr. Na jaře do Pardubic a do Mariánských Lázní, kde se konala oslava výročí a hrozilo i zastavení provozu trolejbusů ve městě. Na podzim pak oslavovaly Teplice.

/LV/

Montážní vůz Schörling už po opravě motoru, ale ještě v barevném schématu tehdejších LIAZek. Bylo potřeba odstranit reflexní desky, doplnit okapky, uvnitř pak doplnit věšáčky, zámečky a pod. Zvenku pak hodně červené barvy a bílých pruhů.
Dubnová oslava v Pardubicích. Jednu jízdu absolvoval trolejbus Škoda dokonce s vlekem od kolegů z Brna.
V květnu jsme se pak společně s pardubičáky účastnili oslav v Mariánských Lázních. Hrozilo, že budou možná poslední v historii, což se naštěstí nevyplnilo.
Novinkou ve sbírce se stal Mercedes Benz s nástavbou Schörling.
Chvíli trvalo než se povedlo zajistit podklady k dokončení zadní partie (provedení pruhů a světel) a tak se vůz dokončoval až ve Střešovicích.
V červnu vyboural truhlář pravý bok dlouho rozestavěného "krátkého vamberáku" a střechu podepřel provizorně trámky.
V říjnu osazoval novou bočnici.
Trolejbus Škoda se v doprovodu dvou autobusů vypravil na oslavy do Teplic 26. září 2002.