30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 15. část

Rok 2004 začal představením kolejového brusu Schörling, který byl umístěn do expozice. Atraktivnějším vozidlem však byl dokončený lokotraktor z metra T4. Lokomotiva "prasátko" však čekala na své představení návštěvníkům zatím v depozitáři. Dnes už víme, že ve Střešovicích jí návštěvníci již nikdy neuvidí, protože se po několika letech vrátila na domovské koleje metra. Budou jí tak obdivovat návštěvníci zážitkových jízd metrem.

Dokončit se povedlo vlečný vůz "krátký vamberák" ev.č.728 z roku 1920 a drobným detailem - spouštěcími plachetkami, jsme vylepšili "vajíčko" ev.č.624.

ŠM11 se účastnila oslav v Karlových Varech, společně s TM Brno a DP Most.

/LV/

V roce 2004 byl lokotraktor z metra dokončen do podoby počátků jeho provozu v metru. To píši záměrně, protože rám vozidla pochází ještě ze starší mechanické verze, která ovšem ve vlastnictví DPP nebyla. Specialitou metráckých lokotraktorů bylo zamykání kapot pomocí ocelového lanka provléknutým očky na dvířkách. Zámeček byl na předních dvířkách kapoty.
Pro fotografování jsme odvážně vytáhli lokotraktor za tramvají až do vrátnice. Tramvaj pak poodjela mimo záběr, lokomotiva ve Střešovicích nikdy vlastní silou nejela.
Hlavní hvězdou v expozici pro rok 2004 byl tramvajový brus kolejnic Schörling. Pražský byl v ČSSR jediný ze tří dodaných i s originální elektrickou výzbrojí Siemens.
V červnu 2004 jsme jeli projet dokončený "vamberák" ev.č.728. Vzhledem k tomu, že pojezd vozu se dělal už o hodně dříve nebylo potřeba zabíhat ložiska. Zkušební jízda mířila do Opravny tramvají a zpátky.
Na staršího "kolegu" ev.č.624 byly doplněny spouštěcí plachetky. Ty sloužily k náhradě oken po jejich vyjmutí v letní sezoně. I když má vůz plachetky spuštěné, okna jsme nevyjímaly, aby nedošlo k jejich poškození.
V roce 1954 se rozjely autobusy pod hlavičkou Dopravního podniku v Karlových Varech. Oslav v říjnu se za nás účastnila "ešemka". Snímek pořízen u hotelu Březová.
Oslav se společně s karlovarskou ŠL a naší ŠM účastnili i brňáci s RO a mostečáci s RTO. TM Brno mělo navíc i čerstvě převzatou Pragu S5T - věžku Škody Ostrov.
Závěr roku v Dopravně Opravárenské Základně (DOZ) Hostivař s autobusem RO. Dveře se podařilo upravit z vyřazených Ikarusů 280.
Po dokončení vamberáku ev.č.728 se na uvolněné stanoviště zasouvala skříň autobusu Škoda 506N. Na chvíli se tak ocitla vedle o něco dochovalejšího trolejbusu Praga TOT. Slunce bohužel fotografování nepřálo a tehdejší kinofilm nedovolil moc velké čarování, výsledek se člověk dozvěděl už pozdě.