30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 18. část

V roce 2007 se největší novinku muzejní sezóny stalo dokončení páru koní k vozu koňky. Konečně bylo všem jasné cože je to za divný vůz s ojí.

Mezi zatím neviditelné věci se řadila pokračující rekonstrukce trolejbusu Tatra, zasklívání oken a získání podvozku pro zamýšlenou úpravu za vůz T2 do průvodu 2015. Z Krnova jsme převzali opravený podvozek pdo autobus Škoda 506 a v dílnách byla dokončena rekonstrukce vyhybkářské budky ze 30.let.

Třešničkou na dortu se stalo zapůjčení exponátů z Národního technického muzea. Podvozek z nejstarší dochované tramvaje u nás a náprava z lanové dráhy na Petřín i s kolejovým polem. Ještě před další sezonou byla v expozici vybudována pyramida z pražců, aby bylo zřejmé jaký svah lanovka překonávala.

/LV/

Ještě správně zapojit postroj. Zrovna to se nám nedávno při jednom z přesunů nepovedlo úplně přesně, ale díky pozorným návštěvníkům už je to zase správně.
O letních prázdninách jsme si přivezli vyřazený jalový podvozek. Zatím byl složen na spodní dvůr vozovny jeřábem Tatra 148.
Jalový podvozek se v budoucnu promění na vozík pro obsluhu tyčového sběrače. Původně to mělo být k vozu T2, ale nakonec doprovázel T1.
V říjnu je na dvoře zachycen čerstvě opravený podvozek k autobusu Škoda 506N. Bohužel bez motoru a řízení.
Podvozek byl zatím zasunut vedle opravované karoserie autobusu. Na snímku je zřetelné, že právě probíhá oprava zadního čela. To bylo vyrobeno téměř celé nové přímo v truhlárně Dopravního podniku.
Odtamtud jsme si jen o pár dní později odvezli rekonstruovanou výhybkářskou budku.
Budka v expozici u mladšího typu ze šedesátých let.
Do konce roku 2007 už zbýval necelý měsíc, když jsme z Národního technického muzea na Letné převzali na zápůjčku podvozek původní tramvaje Františka Křižíka z roku 1896.
Kromě podvozku jsme odváželi i nápravu z petřínské lanovky s kusem koleje s ozubnicí a ještě nápravu z koňky.
Skládání na kolejové harfě střešovické vozovny.