30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 19. část

V roce 2008 se postupně začala zalidňovat koňka, v plánu bylo pokračovat i v elektrické a autobusové trakci a stvořit tak průřez vývojem uniforem. Bohužel to skončilo po dokončení strojvedoucího metra, možná z praktických důvodů, protože se začalo tlačit, aby vozy bylo možné příležitostně provozovat nebo aspoň přesunovat což demontáž posádky značně komplikovala...

/LV/

V březnu, ještě před začátkem sezony 2008, získala koňka dopravní personál. Kočí má podobu tehdejšího správce sbírky Luboše Kysely a průvodčí nedávno zesnulého archiváře Pavla Fojtíka.
Dřevěná karoserie autobusu Škoda přišla dočasně o pravý bok.
Kostra bočnice byla sestavena v hostivařské truhlárně, bez dodatečně doplněných dveří z roku 1939 a 1955. Kostru podlahy tvoří buk, karoserie jasan a podlaha samotná je ze smrkvého dřeva.
Podle dokumentace a fotografií vytvořil klempíř Luděk Trnka kapotu Škodovky.
Oplechovaná a zasklená Tatra T400 ve Střešovicích, červen 2008.
Na řadu se dostala zdánlivě kompletní "lora" ev.č.4053. Po vyřazení z ní kdosi hbitý odstranil hydraulické čerpadlo s pohonem.
Nějaké díly se povedlo zachránit z vyřazených ponorek a tak jsme sestavili čerpadlo s pohonem z toho co zbylo. Čerpadlo na fotografii ještě není elektricky zapojené, to byla práce pro mé kolegy elektricky vzdělané.
Světelná zkouška rozsvíceného vozu metra Ečs 1009. Sběrače nejsou zapojené do elektrického obvodu.
V hostivařských dílnách prošlo RO lakovnou.
Na samém konci roku už do zavřeného muzea, nastoupila do vozu koňky první cestující.
Tady ovšem netuším podle koho řezbář stvořil podobu. Že by, Marfuška...?