30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 22. část

V roce 2011 probíhaly jak opravy vozidel započaté dříve tak i ty nově zahájené. Takovou náročnější opravou procházel trolejbus Praga a jednodušší to měl vůz ev.č.6340. Vybrán byl právě proto, že měl hodně dochovaných prvků a navíc bylo rozhodnuto o uvedení do stavu osmdesátých let po první větší opravě, takže se neměnily třeba dveře.

Nejviditelnější akcí bylo usazení zatlačovačky na pomník. Aby se nemusela demontovat trolej ujalo se této činnosti družstvo podnikových hasičů.

Po skončení výstavní sezony nás zviditelnilo opravené RO na veletrhu Czechbus 2011.

/LV/

Škoda - Schörling během zkušební jízdě na Bořislavce v dubnu 2011. Zde mohlo být bezpečně vyzkoušeno zvedání plošiny s původními tlačítky, zachráněnými z odpadu.
Povedlo se opět rozjet opravu dřevěné skříně autobusu, na snímku rozebírání levého boku.
Z Národního technického muzea se povedlo zapůjčit historické kontroléry, první dva jsou značky Křižík.
Třetím je kontroler Walker.
Před zahájením výstavní sezony byla zatlačovačka o sobotní brigádě převezena na horní dvůr. 
Ve všední den pak byla za pomoci podnikových hasičů přesunuta na "pomník" tvořený jedním BKV panelem s kolejnicemi.
Na přesun stroje SZ1 bylo použito nakolejovací zařízení Lukas využívané v metru.
Dary od sběratele oživily interiéry našich tramvají. Originální držák novin se značkou EP, údajně byly k dispozici v tramvajích.
Historický vozový jízdní řád z dvacátých let. Daroval ing. Pavel Flajšhans.
V květnu se konečně mohlo RO vypravit do ulic s novou veteránskou registrací.
Na řadu se též dostal trolejbus Škoda 8Tr. Po rozebrání kola na nás doslova vypadla hřídel rozlámaná na několik kusů.
Hřídel z poloosy je bohužel naprostým originálem. Po marném oslovování spřátelených DP po celé republice, nezbyla jiná možnost než sehnat strojírnu kde nám vyrobí novou.
V Hostivaři probíhala oprava trolejbusu Praga. V první fázi byla vyztužena kostra skříně a ta oddělena od šasi.
Tady už proběhla oprava blatníků.
Druhým vozem v Opravně tramvají byl cvičný vůz T3 ev.č.5511 ex ev.č.6340. Na snímku vůz před tryskacím boxem.
O dva měsíce později už v základním laku je vůz postupně vyvařován.
Ještě před koncem roku byl vůz v novém laku. U této opravy bylo výhodou, že se neměnily rozměry ani tvary karoserie.
A na závěr roku 2011 ještě drobnost, ve voze T3M ev.č.8084 byly vyměněny tyče ve dveřích. Celokovové nahradily ty původnější s plastovými koncovkami.
Autobus RO se stal naší chloubou na veletrhu Czechbus na Výstavišti v Holešovicích.