30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 23. část

Od počátku roku 2012 bylo hodně úsilí věnováno přípravě a organizaci účasti hned dvou našich vozů na oslavách v Pardubicích. V dubnu jsme ještě stihli navštívit Orionku odkud se odstěhovala provozovna Trakčního Vedení do Hostivaře. Odvezli odtamtud nářadí, součásti trolejového vedení a dokonce i rezevní čelní sklo na Mercedes.

Z dílen nám přijel vůz T3 ev.č.6340 uvedený do stavu osmdesátých let minulých let. Ještě nás na něm čekalo dost práce a coby nový přírustek se mohl představit až na podzim.

Současně probíhlala i renovace vozu ev.č.608 a spolu s ním i úprava na válečné období se zatemněním motoráku ev.č.2294.

/LV/

Dne 18.dubna 2012 jsme se rozloučili s Orionkou, jako sídla provozovny Trakčního vedení. Montážní vozy posloužily k odvozu různého historického materiálu pro rozšíření našich sbírek. O Orionce se později i uvažovalo jako o další části Muzea MHD.
Duben patřil přípravám na účasti trolejbusových pardubických oslav, ale těsně před odjezdem jsme ještě z dílen přivezli zhruba dokončený vůz ev.č.6340.
Cestou do Pardubic jsme navštívili opuštěné autobusové nádraží Chvaletice.
Setkání s Tatrou ve vozovně Dukla v Pardubicích.
Trolejbuso-autobusový průvod na třídě Míru. Tatra je v čele průvodu.
V květnu se povedlo dokončit skelet boku autobusu Škoda 506N.
Do sbírky se povedlo vyměnit čtvercový znak Prahy. Později jsme získali ještě jeden darem. Původně se se znaky počítalo na trolejbus Praga TOT, ale při dokončování se ukázalo, že tyto znaky mít nikdy nemohl a oba znaky jsou dnes umístěny na "ponorce" ev.č.3063, která by je teoreticky mít mohla.
V hostivařských dílnách bylo složeno šasi Pragy TOT, zatím bez motorů.
Po prázdninách bylo šasi zasunuto pod vyvařovaný skelet. Na snímku jsou ještě vidět výztuhy podlahové části kostry skříně.
Ve Střešovicích jsme se věnovali opravě vozu ev.č.608 a jeho přeměně do válečného období, tedy doplnění zatemnění.
Z pozinkového plechu byly sletovány kryty osvětlení a nalakovány černou matovou barvou. Některé měly ještě trubičku jejímž vytahováním a zastrkáváním se reguloval kužel světla.
Rozsvícený zatemněný interiér vozu ev.č.608. Vidět bylo jen těsně pod lampami kde průvodčí označoval jízdenky.
Zaplechovaný čelní reflektor vozu ev.č.2294, ještě schází zatemnit budník s číslem.
V listopadu byla dokončena oprava vozu T3 ev.č.6340, upravována musela být zástěna kabiny, vyměněna pantografová hlavice a doplněna evidenčí čísla čísla a nápisy vně i uvnitř vozu.