30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 24. část

Rok 2013 je kulatým rokem od otevření muzea a snad i rokem muzejního "Kátéčka". To se účastnilo hned dvou akcí, nejprve se z provozního proměnilo v muzejní. Což proběhlo v květnu na Florenci. A na podzim se pak stalo účastníkem rozlučky s tramvajovým mostem přes Vltavu v Troji.

Autobusy se na jaře projely na Klíčov kde se slavilo 40 let od zahájení provozu a samotné RO navštívilo i Středočeský kraj na akci s tajemným názvem Zlatý bažant. Nebyla to však značka piva, ale skutečně nemocniční nádoba, která dala akci jméno. Hlavním organizátorem byl totiž majitel autodopravy bývalý lékárník.

/LV/

Rok 2013 začneme symbolicky oslavou 20 let Muzea MHD.
Pozvané hosty svezly vozy ev.č.500 a ev.č.2172 společně s krasinem ev.č.1419.
Pro chystané březnové oslavy 40 let garáže Klíčov jsme zprovoznili "bufík" autobusu ev.č.4881, protože v té době ještě panovalo mrazivé počasí. 
Společná fotka muzejních autobusů na Klíčovské v březnu 2013.
20. května navštívil Mercedes rušené Železniční opravny v Bubnech. Jel tam pracovně, vytěžit lampy pro dobové osvětlení expozice Muzea MHD. V současnosti je najdete na desáté koleji u zdi.
Hned další den, 21. května jsme do muzea převzali vůz KT8D5. Oba poslední vozy ev.č.9030 a ev.č.9048 toho dne symbolicky dojezdily na lince 15, na které Kačeny začínaly. Do Muzea MHD již přivezl Vladislav Borek, řidič, výpravčí, autor knih, ale také člověk, který jednotlivé články budoucích vozů převážel z ČKD do vozovny Hloubětín.
V červnu si Kátéčko zajelo pro náhradní díly do vozovny Hloubětín. Cestou míjí protipovodňové zábrany v Holešovicích. Voda k nim, ale v roce 2013 naštěstí nakonec nedosáhla.
Srpen byl ve znamení setkání autobusových veteránů na akci Zlatý bažant. Z našeho muzea jsme zde poprvé představili RO ev.č.206. Spanilá jízda se konala z Kolína přes Poděbrady do Nymburka. Toto setkání se již v současnosti nekoná.
Dne 7.října proběhlo rozloučení s tramvajovým mostem v Troji. Na akci nechyběl již muzejní vůz KT8D5 ev.č.9048.
Most díky své rámusící konstrukci měl přezdívku "rámusák". V době loučení již dělníci rozebírali několik let neprovozovanou polovinu.
Muzjní vůz KT8D5 pak zamířil do Opravny tramvají na provedení nového laku podle původní barevné kombinace. V prosinci již bylo možné vidět první výsledek. Elektrická výzbroj se nijak neupravovala jen se později odstranila tzv. barrandovská úprava, která měla zabránit přehřívání odporů v táhlém kopci. Byla přesklena poškrábaná okna a ve vozovně se pak časem povedlo vyměnit počmárané umakarty obložení stěn.
V dílnách běžela oprava trolejbusu Praga. Na kostře už bylo nové oplehování. Na snímku vidíme obnovená dvířka pro rezervu.
Trolejbus spojuje dřevěnou a kovovou konstrukci, dveře pro řidiče.
Ve Střešovicích jsme se věnovali opravě motoru Pragy RN, povedlo se nám sehnat specialistu na motory, důchodce pana Moučku.
V expozici jsme osadili nově upravený jízdní řád na staniční sloupek, který tak včetně linkového vedení odpovídá roku 1946.
Novým přírustkem se stal staniční sloupek "trychtýř" z roku 1966.