30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 28. část

Zatímco exponáty jen přibývají, naši kolegové přicházejí, ale bohužel i odcházejí.

Rok 2017 pro nás začal získáním nového přírůstku, karoserie tramvajového pluhu z roku 1907, pokračoval dokončením opravy Citybusu a tramvaje T6A5, a ještě na podzim se povedlo rozšířit i sbírku speciálních vozidel o RT-K.

Rok však skončil poněkud pochmurně náhlým úmrtím našeho velkého spolupracovníka a kolegy Jana Arazima.

/LV/

Fotograficky rok 2017 symbolicky začneme dokončeným Citybusem pro muzejní sbírku autobusů. Předání proběhlo 15.června v Hostivaři.
Autobus byl vystrojen sedačkami s látkovým potahem s potiskem Hradčan. Část jich byla získána i z bývalé tramvaje ev.č.8600.
Po řešení, zda je vůz T6A5 ev.č.8702 muzejní nebo komerční se tramvaj nakonec stala muzejní zkamenělinou místo původně uvažované T6A5 ev.č.8601. I tu se nakonec podařilo zachránit pro retro provoz společně s posledním vyrobeným vozem ČKD pro Prahu - T6A5 ev.č.8750. Nálepky do dveří se povedlo sehnat z tehdy dlouhodobě odstavených vozů Škoda 14T Elektra.
Na začátku roku 2017 proběhlo jednání o převzetí tramvajové chatky, ukrývající karoserii někdejšího sněhového pluhu, v osadě U Elektry.
V dubnu byla karoserie tramvajového pluhu s pomocí hasičů DPP vyproštěna a převezena do střešovického muzea.
Převozu a jeřábování se ujala Výtopna Zlíchov.
Naše "Eróčko" se v roce 2017 podívalo hned dvakrát do Bohnic, poprvé na Den země (na snímku) a podruhé na výstavu Legendy v areálu psychiatrické nemocnice.
27.května na výročí 75.let atentátu na Heydricha byla provedena rekonstrukce. Pořadatelé místo atentátu přesunuli ke Kříži neb v původním místě už nevedeou koleje. Rekonstrukce se účastnily hned dvě střešovické soupravy, válečná muzejní a směrem nahoru komerční bez válečných doplňků.
Tramvaje se zatím žádné další rekonstrukce atentátu už neúčastnily. Možná i proto, že přes ně bylo dost diváků ochuzeno o výhled na akci samotnou. Navíc se další rekonstrukce přesunuly na místo atentátu, kde mezitím vznikl pomník.
V září proběhla zkouška napojení Tatry trolejbusu s Tatrou tahačem pro plánované zahájení zkušebního provozu trolejbusů na Prosecké.
A ještě Tatra jedoucí vlastní silou na konci trolejové stopy u Kelerky 15. 10. 2017.
Oprava v roce 2017 i nadále pokračovala na trolejbusu Praga TOT.
Do šasi pro autobus Škoda 506N byl zavázán motor a převodovka.
Do muzejní sbírky byl zařazen čistič výhybek RT-K. Vůz byl do muzea převzat ve stavu, jak dojezdil a před převezením do Střešovic prošel opravou v Hostivaři.
Rok 2017 skončil pro nás smutně, úmrtím velkého spolupracovníka a kolegy Honzy Arazima. Na jeho pohřeb se vydal jako na svou první akci nový Citybus 12M. Parkoviště před krematoriem Motol.