30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 31. část

Jestli byl rok 2019 náročný pro muzeum, pak rok 2020 se stal náročným celosvětově. V únoru vypukla covidová pandemie, první nakažení v Evropě byli hlášeni z Itálie a o jarních prázdninách doputovala nemoc až k nám. Výsledkem bylo v půlce března uzavření Muzea MHD. Uzávěru se podařilo využít k obnovení protipožárního nátěru ve třetí hale střešovické vozovny. Do expozice byly přesunuty zbylé muzejní vozy z depozitu, včetně několika polovraků. Co se nevešlo zůstalo na dvoře.

V červnu už se muzeum povedlo opět otevřít, ale úklidové práce trvaly v podstatě až do podzimu už za provozu muzea.

Kromě zážitkových jízd muzejních vozidel se v srpnu konala rozlučka s autobusy Citybus. Rozlučka byla odsunuta kvůli pandemii, ve stejný den se konala i fotojízda vozů T2 a to nově získaných "retro" vozů společně s muzejním ev.č.6002.

Zkrácenou sezonu zpestřila návštěva daytonského vozu Škoda 14TrE2. Vůz byl vystaven v expozici do listopadu.

/LV/

Muzejní sezona poprvé pokračovala od listopadu až do jara. Tentokrát však sezona skončila o víkendu 14. a 15.března kdy byla uzavřena všechna muzea v celé republice z nařízení vlády, kvůli řádění pandemie COVID-19.
Uzavírky bylo využito k pokračování obnovy protipožárního nástřiku ve třetí hale. Vozidla zde odstavená byla převezena do expozice nebo, v případě provozních vozů, skončila na dvoře. Kromě vozů bylo třeba vystěhovat i materiál uskladněný na ochoze, což v oslabení kolektivu o kolegy, kteří zůstali doma s dětmi, nebylo jednoduché. Nakonec pomohlo zrušení linky 23 a nakládky se tak ujali nevyužití řidiči...
Velkou akcí bylo i převezení nedodělaného autobusu Škoda 506N 25. března. Vůz neměl tažné zařízení, a tak bylo potřeba nabrat jej na "vidle" speciálního tahače.
Materiál z ochozů byl narychlo vyskládán do nákladní soupravy a odvezen do expozice.
Expozice vyplněná dalšími předměty a nářadím z 11. koleje.
Ve třetí hale zůstaly jen vagony metra, ty nebylo možné tak narychlo převézt, tak byly jen zabaleny do igelitové fólie.
Mezitím byla vyhlášena povinnost nosit roušky...
V expozici se mohlo pokračovat na opravě autobusu a byl na to skutečně klid.
Po dokončení nástřiku haly se autobus stěhoval už 9. června zpátky do depozitu, ještě mezi uklízející pracovníky. Mezitím bylo zrušeno povinné uzavření muzeí.
Dne 15. června se do našeho Muzea MHD v Praze přesunul trolejbus až z amerického Daytonu. Vůz je vystrojen elektrickou výzbrojí Škoda a zachován je i částečně "čtrnáctkový" vzhled. Přesun z USA zaplatili fanoušci dopravy.
Dne 24.června se konaly zážitkové jízdy muzejní tramvají ev.č.357 z roku 1915 společně s vlekem "krasin" z roku 1931. Vůz je nejstarší svého typu, který se nepřetržitě dochoval u DPP. Později se povedlo získat ještě torzo staršího vozu 1304, který byl upraven pro provoz na historické lince.
V srpnu 2020 se konala výstava speciálů, dočasně odstavených v garáži Řepy.
O stejném víkendu se Prahou projely i vozy T2 v čele s muzejní ev.č.6002. Tu však mezi jednotlivými zastávkami přetahoval vůz T3R.P.
Zároveň se 29. srpna konala i odložená rozlučka s autobusy Citybus. Jak s krátkými tak s kloubáky.
Poslední srpnový den se ve vozovně objevil i nástupce RT-K na podvozku Mercedes Benz.
Září pak patřilo vozu ev.č.88, zážitkové jízdy mohli absolvovat cestující jen s rouškami.
Silniční dopravu zastoupil na zážitkovkách autobus RO. Na snímku pózuje s ponorkou do motoristického časopisu.
Říjen byl klidnější a tak jsme se konečně mohli věnovat vyklízení nákladní soupravy. Materiál už nebyl skládán na ochoz, ale s výhledem na budoucí rozšíření expozice byl odvezen do nově získaného skladu ve Zličíně.
Pokračovala také rekonstrukce autobusu Škoda 506N. V interiéru se objevily kostry lavic.
V listopadu byl z expozice odvezen daytonský trolejbus, nejprve do Bratislavy a pak do Muzea dopravy ve Strašicích kde si jej můžete prohlédnout dodnes.