Zkušební jízdy historické tramvaje MEVRO ev.č.3098

Dnes začaly v pražských ulicích zkušební jízdy bez cestujících historické tramvaje MEVRO evidenčního čísla 3098 po provedené rozsáhlé opravě. Depozitář pražského Muzea MHD ve vozovně Střešovice opustil 3. května 2021 ještě jako měřící vůz pro kontrolu trolejového vedení ev. č. 4100, který byl rekonstruován z původního osobního motorového vozu ev. č. 3098 v roce 1967 po ukončení provozu vozů tohoto typu v osobní dopravě. Na střechu vozu byl umístěn klasický pantograf vozů T, který vozu zůstal i po rekonstrukci. Jako pracovní vůz byl trvale odstaven v roce 1989 a jeho nepřímým následovníkem se stal vůz ev. č. 5521 přestavěný z vyřazeného čtyřnápravového vozu T3 ev. č. 6258.

Bez zajímavosti není skutečnost, že jde o zcela poslední dodaný dvounápravový vůz pro pražský Dopravní podnik, který uzavíral třicetikusovou sérii vozů ev.č.3069-3098 přezdívaných "MEVRO" z roku 1948.

Název MEVRO získaly tramvaje podle Mezinárodní výstavy rozhlasu, která se konala v roce 1948. Provoz tramvají skončil v roce 1966.

Dalším krokem dnes zahájených zkušebních jízd bez cestujících budou zkušební jízdy i s cestujícími na historické lince 42.

Vůz MEVRO ev. č. 3098 při výjezdu z vozovny Střešovice. |  Foto: DPP - Jan Kříž
Vůz MEVRO ev. č. 3098 v zastávce Nádraží Vysočany, před sídliem pražského Dopravního podniku. |  Foto: DPP - Jan Šurovský
Vůz MEVRO ev. č. 3098 na nábřeží Edvarda Beneše. |  Foto: DPP - Jan Šurovský