30 let Muzea MHD (1993 - 2023) 14. část

V roce 2003 se chystal nový knižní průvodce muzeem a tak se aktuálně fotilo rozestavěné "Róčko" a nově získané "monťáky" Mercedes a RT, oba už doladěné do finálního vzhledu.

V expozici se novinkou stal semafor z jednokolejky nebo splítky zachráněný z Orionky. Ozdobil nakonec už dříve zachráněný sloupek od Královského letohrádku.

Ke konci roku se ještě podařilo dokončit "krasin" ev.č.1314, který vytvořil dobovou soupravu s vozem ev.č.357. Poslední novinkou roku 2003 se stalo převzetí brousícího vozu Schörling z roku 1966. Vůz byl převezen v mrazivé prosincové noci, ale na své představení coby muzejního kousku si počkal až na novou muzejní sezonu v následujícím roce 2004.

/LV/

Autobus RO v atriu hostivařské dílny. Fotografování pro nového knížního průvodce muzeem, na zadku je dobře viditelný svar po otvíracím čele pro vjezd závodního automobilu.
Vamberák už měl v únoru dokončený jeden bok a začalo se s opravou druhého. Takto vznikl dočasně zajímavý řez vozem.
Semafor z jednokolejky nebo splítky na sloupku z trati u Královského letohrádku. Zatím se bohužel nepovedlo zjistit kde přesně sloužil, podobný se čtyřmi skly sloužil v Celetné ulici.
Mercedes Benz už s doplněným hledáčkem a střešním zrcátkem, kterým řidič kontroloval posádku na vále. Fotografování na Hládkově.
Zadek Mercedesu už s doplněným šrafováním a jinými světly.
Podobným procsem prošla i Škoda 706 RT. Kromě žlutých mlhovek, byly doplněny svislé okapky, okopový plech u řidiče a natřen byl jak vál tak stahovací rolety.
V září se blížily do finále práce na vozu ev.č.1314, tehdy nejstarším dochovaném krasinu ještě s nýtovaným spodkem. Pozdější série již měly rám svařovaný.
V prosinci už krasin ev.č.1314 vytvořil soupravu s motorovým vozem ev.č.357.
Motorový vůz evč.357 pocházející z roku 1915 byl několika drobnostmi také doladěn.
Vůz ev.č.357 má prototyp skládací kabiny za řidičem. Zadní kabina byla nově vybavena barevným sklem - modrým.
Přední kabina pak dostala zelené sklo.